وبلاگ بچه های سقزوبلاگ بچه های سقز، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

وبلاگ بچه های شهرستان سقز

راه هاي تضميني براي عميق تر کردن روابط عاشقانه

1390/7/14 12:41
886 بازدید
اشتراک گذاری

همسران

 داشتن يک رابطه شاد و خوب در زندگي زناشويي کار سختي نيست! خبر بهتر براي زوج‌هاي خوشبخت اين است که اگر در يک رابطه موفق باشيد، چه ازدواج کرده باشيد چه نکرده باشيد، مي‌توانيد با ايجاد چند رفتار جديد و تغييرات کوچک در رابطه‌تان آن را براي هميشه همان‌طور حفظ کنيد يا حتي آن‌را بهتر هم بکنيد. با اينکه خيلي متخصصين مي‌گويند بايد روي درست کردن اشکالات رابطه متمرکز شويد، تحقيق من ثابت کرد که اضافه کردن رفتارهاي مثبت به رابطه تأثير بسيار بيشتر بر خوشنودي زوج‌ها دارد. در زير به 10 راه براي عميق‌تر کردن رابطه‌تان براي خوشنودي و رضايت بيشتر اشاره مي‌کنيم.

1. خاص بودن طرف مقابلتان را قبول کنيد.

همه ما در لحظه‌هايي آرزو مي‌کرديم طرف مقابلمان لاغرتر، پولدارتر، رمانتيک‌تر يا خيلي چيزهاي ديگر بود. نگاهي به انتظاراتتان بيندازيد و ببينيد تا چه حد واقع بينانه هستند. انتظارات غير واقع بينانه فقط منجر به خسته شدن شما از رابطه مي‌شوند که يکي از مهم‌ترين دلايل از بين رفتن رابطه‌هاست.

2. هر از گاهي مهربان شويد.

اعمال و رفتارهاي خيلي کوچک که نشان دهد، "من به تو فکر مي‌کنم" براي حفظ رابطه لازم است. مثلاً همين که مرد ماشين همسرش را ببرد و بنزين به آن بزند، همين که زن يک فنجان چاي خوب براي شوهرش درست کند و کنار تختش ببرد، ايميل‌هاي عاشقانه در وسط روز همه و همه راه‌هايي بسيار ساده براي ابراز محبت هستند. تحقيقات نشان مي‌دهد که جمع شدن رفتارهاي کوچک مکرر تأثير بزرگ‌تري بر خوشبختي روابط زوج‌ها دارد تا رفتارهاي بزرگ هر از گاهي.

3. ده دقيقه در روز را به برقراري ارتباط اختصاص دهيد.

بيشتر زوج‌ها فکر مي‌کنند که هميشه با هم در تماس هستند اما واقعاً چه مقدار زمان را به عميق‌تر کردن درکتان از طرف مقابل اختصاص مي‌دهيد؟ زوج‌هاي خوشبخت بيشتر اوقات با هم حرف مي‌زنند اما نه درمورد رابطه‌شان، در مورد مسائل خودشان و فکر مي‌کردند که در چهار زمينه شناخت خوبي از طرف مقابلشان داشتند: دوستان، محرک‌هاي استرس زا، آرزوها و روياها، و ارزش‌ها. 10 دقيقه در روز را اختصاص دهيد که با همسرتان در مورد چيزي جز کار، خانواده، مسائل خانه يا رابطه‌تان حرف بزنيد. اين تغيير کوچک روح و زندگي تازه‌اي به رابطه‌تان مي‌دهد.

بقیه در ادامه...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)